Nordic walking – Regulamin
MENU - NORDIC WALKING
REGULAMIN MARSZU NORDIC WALKING W RAMACH 5. SKYNET DZIESIĄTKI BABICKIEJ
I CEL IMPREZY
- Popularyzacja Nordic Walking jako atrakcyjnej formy ruchu.
- Promocja Gminy Stare Babice oraz Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
- Zachęcenie do aktywnego, zdrowego i sportowego trybu życia mieszkańców Gminy Stare Babice oraz Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
- Uatrakcyjnienie oferty sportowo-rekreacyjnej Gminy Stare Babice.
- Integracja środowiska sportowego i instytucji z terenu Gminy Stare Babice.
II ORGANIZATOR
- Organizatorem marszu jest Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji Stare Babice, ul. Południowa 2B Zielonki – Parcela, 05-082 Stare Babice, NIP: 118 208 18 02.
- Osoby odpowiedzialne za poszczególne kwestie związane z biegiem:
- Dyrektor 5. Skynet Dziesiątki Babickiej – Jarosław Płóciennik – płatności, sprawy organizacyjne i finansowe; kom: 502 833 999, e-mail: plociennik@stare-babice.pl
- Koordynator – Michał Costanzo – biuro zawodów, depozyty, sprawy organizacyjne;
kom: 502 242 114, e-mail: michalgosir@gmail.com - Koordynator – Henryk Kuncewicz – start/meta, trasa biegu; kom: 507 031 712,
e-mail: henryk_kuncewicz@op.pl - Koordynator – Kinga Tuzimska – bezpieczeństwo, wolontariat; kom: 513 064 085,
e-mail: kingagosir@gmail.com
III TERMIN, MIEJSCE I BIURO ZAWODÓW
- Marsz odbędzie się w dniu 27 sierpnia 2022 (sobota) ze startem i metą w Starych Babicach przy ul. Rynek 32.
- Start marszu nastąpi o godzinie 18:10.
- Długość trasy: 10 km. Trasa jest w całości asfaltowa i płaska. Z podejściem na ostatnich 100 metrach.
- Trasa będzie oznaczona znakami pionowymi co 3 kilometry.
- Biuro Zawodów mieścić się będzie w Szkole Podstawowej w Starych Babicach, przy ul. Polnej 40, w odległości 500 metrów od punktu Start/Meta.
- Biuro Zawodów będzie czynne:
- 26 sierpnia (piątek) w godzinach 17:00 – 20:00,
- 27 sierpnia (sobota) w godzinach 14:00 – 17:30.
IV POMIAR I LIMIT CZASU
- Zawodników obowiązuje limit czasu wynoszący 2h.
- Zawodnicy, którzy po upływie 2h od strzału startera nie dotrą do mety, ale przekroczą już znacznik 9 kilometra, otrzymują dodatkowo 10 minut na dotarcie do mety i regulaminowe ukończenie marszu.
- Pozostałe osoby znajdujące się na trasie zobowiązane są do przerwania marszu i zejścia z trasy lub dojechania do mety mikrobusem/autokarem z napisem „KONIEC BIEGU”.
- Kontrola pomiaru czasu będzie miała miejsce w punkcie Start/Meta oraz w połowie dystansu.
- Każdy zawodnik podczas weryfikacji otrzyma numer startowy, zintegrowany z chipem do pomiaru czasu. Jego właściwe zamocowanie (na przodzie koszulki) jest warunkiem wystartowania w biegu i sklasyfikowania w komunikacie końcowym.
V PUNKTY ODŻYWIANIA, ODŚWIEŻANIA I KONTROLNE
- Punkty regeneracyjne zaopatrzone w napój izotoniczny i wodę będą rozmieszczone w okolicach 5 km.
- Organizator nie przyjmuje prywatnych odżywek zawodników.
VI UCZESTNICTWO
- W marszu prawo startu mają osoby, które najpóźniej do dnia 27 sierpnia 2022 roku ukończą 16 lat.
- Warunkiem dopuszczenia osób niepełnoletnich do startu jest obecność rodzica lub opiekuna prawnego (legitymującego się dokumentem ze zdjęciem) w momencie weryfikacji zawodnika w Biurze Zawodów, lub posiadanie i przedłożenie podczas weryfikacji zawodnika, pozwolenia na udział w marszu, podpisane przez rodzica lub opiekuna, wraz z numerem PESEL.
- Wzór pozwolenia będzie do pobrania na stronie zawodów.
- Wszyscy zawodnicy startujący w marszu muszą zostać zweryfikowani w Biurze Zawodów.
- W Biurze Zawodów uczestnicy marszu otrzymają pakiety startowe. Pakiety startowe zawierają: numer startowy, agrafki, pamiątkową koszulkę oraz pakiet sponsorski.
- Odbiór numeru startowego odbywa się na podstawie dokumentu ze zdjęciem. Nie wymaga się zaświadczenia lekarskiego. Zawodnik podpisuje dobrowolne oświadczenie o stanie zdrowia, pozwalającym na start w marszu.
- Możliwy jest odbiór pakietu startowego przez osobę trzecią, na podstawie upoważnienia i kserokopii dokumentu ze zdjęciem.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany trasy marszu, odwołania marszu lub jego przerwania bez podania powodów.
- Uczestników marszu obowiązują przepisy ustawy o ruchu drogowym oraz niniejszy regulamin.
- Zabrania się startu zawodnikom będącym pod wpływem alkoholu, bądź innych środków odurzających i dopingujących.
- Decyzje obsługi medycznej, co do kontynuowania marszu przez zawodnika są ostateczne i niezmienne.
- Organizator określa limit startujących na 100 osób. Limit ten może zostać podwyższony wedle uznania organizatora.
- Mile widziany występ w koszulce 5. Skynet Dziesiątki Babickiej, przekazanej w pakiecie startowym.
VII ZGŁOSZENIA
- Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronnie internetowej: dziesiatkababicka.pl.
- Zgłoszenia online zostaną zawieszone 27 czerwca 2022 roku o godzinie 23:59. Po tym terminie zgłoszenia i opłaty gotówką będą możliwe wyłącznie w Biurze Zawodów, jeśli limit 100 miejsc nie zostanie wcześniej wyczerpany.
- Zapisy zostaną zamknięte w momencie osiągnięcia limitu 100 opłaconych
i zaksięgowanych zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie prawo do zwiększenia limitu uczestników.
VIII KLASYFIKACJE
- W marszu Nordic Walking w ramach Dziesiątki Babickiej prowadzone będą następujące klasyfikacje:
- klasyfikacja generalna mężczyzn i kobiet OPEN,
- klasyfikacje wiekowe w podziale na kobiety i mężczyzn:
– K-16 – M-16 (rocznik 2003-2006)
– K-20 – M-20 (rocznik 1993-2002)
– K-30 – M-30 (rocznik 1983-1992)
– K-40 – M-40 (rocznik 1973-1982)
– K-50 – M-50 (rocznik 1963-1972)
– K-60 – M-60 (rocznik 1953-1962)
– K-70 – M-70 (rocznik 1952 i starsi)
- kategoria drużynowa:
– 5 najlepszych zawodników (suma czasów 5 najlepszych zawodników z drużyny),
– dopuszcza się drużyny damsko-męskie,
– drużyna musi liczyć minimum 6 zawodników.
- trzech najlepszych zawodników z Powiatu Warszawskiego Zachodniego,
- trzy najlepsze zawodniczki z Powiatu Warszawskiego Zachodniego,
- trzech najlepszych zawodników z Gminy Stare Babice,
- trzy najlepsze zawodniczki z Gminy Stare Babice.
- O przynależności do kategorii wymienionych w podpunktach 4-7 decyduje złożone przez zawodnika oświadczenie, w którym zawarte informacje powinny być zgodne ze stanem faktycznym, co zawodnik poświadcza własnoręcznym podpisem.
IX NAGRODY
- Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą marsz w ramach 5. Skynet Dziesiątki Babickiej, otrzymają na mecie pamiątkowe medale.
- Zdobywcy miejsc I-III w klasyfikacji generalnej kobiet i mężczyzn oraz zdobywcy miejsc I–III w klasyfikacjach wiekowych otrzymają pamiątkowe statuetki.
- Nagrody nie mogą się dublować (dotyczy klasyfikacji OPEN i wiekowych).
- Organizator zastrzega sobie prawo do ufundowania dodatkowo nagród pieniężnych, rzeczowych lub w wybranych przez siebie kategoriach i klasyfikacjach oraz do stworzenia dodatkowych klasyfikacji.
X OPŁATY
- Opłata startowa
- 60,00 zł do dnia 27 czerwca 2022r. (będzie możliwa do uiszczenia jeżeli limit 100 miejsc nie zostanie wcześniej wyczerpany).
- Zniżki w opłacie startowej
- dla uczestników marszu, którzy w dniu biegu będą mieli ukończone 16 lat, nie ukończą 18 lat – 30 zł,
- dla uczestników biegu, którzy w dniu biegu będą mieli ukończone 70 lat – 30 zł,
- Aby zostać uczestnikiem marszu należy:
- Wypełnić formularz rejestracyjny,
- Wnieść opłatę startową w systemie płatności elektronicznej.
- Za kompleksowe zgłoszenie uczestnika biegu uznaje się rejestrację elektroniczną wraz z wniesieniem opłaty startowej w systemie płatności elektronicznej.
- Każdy uczestnik marszu zobowiązany jest do wniesienia opłaty startowej w ciągu 5 kolejnych dni od momentu dokonania rejestracji. Brak dokonania opłaty startowej w tym okresie powoduje usunięcie zgłoszenia do biegu.
- Ostatnim dniem wniesienia opłaty startowej w systemie płatności elektronicznej jest 27 czerwca 2022r. do godziny 23:59.
- Na liście startowej będą wyświetlani jedynie uczestnicy, którzy dokonali opłaty startowej.
- O fakcie wyczerpania limitu miejsc organizator poinformuje na stronie internetowej imprezy oraz w mediach społecznościowych imprezy.
- Opłata za uczestnictwo w marszu nie podlega zwrotowi niezależnie od przyczyn.
- Nie ma możliwości przeniesienia opłaty na rzecz innego zawodnika.
- W wyjątkowych sytuacjach, opłatę za udział w biegu uczestnik będzie mógł wpłacić na rachunek bankowy Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji Stare Babice.
- Wcześniej taki zamiar uczestnik biegu powinien zgłosić organizatorowi biegu na adres dziesiatkababicka@gmail.com.
XI WYŻYWIENIE I INNE ŚWIADCZENIA
- Uczestnicy marszu otrzymują możliwość korzystania z punktów odświeżania na trasie biegu oraz pakiet regeneracyjny na mecie (napoje, ciepły posiłek).
- Organizator zapewnia obsługę medyczną, depozyt ubraniowy na czas trwania marszu, mieszczący się na hali sportowej przy Biurze Zawodów oraz możliwość skorzystania z natrysków.
XII OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe uczestników marszu będą przetwarzane w celach organizacji i promocji imprezy Organizatora, wyłonienia zwycięzców biegu oraz przyznania i wydania nagród.
- Dane osobowe uczestników będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r poz. 1000). - Przetwarzanie i wykorzystanie danych, o którym mowa w punkcie XII obejmuje również publikację: imienia, nazwiska, roku urodzenia, nazwy miejscowości i nazwy klubu. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, lecz niezbędne do udział w biegu.
- Zgłaszając się do marszu zawodnik wyraża zgodę na prowadzenie przez GOSiR Stare Babice lub na jego zlecenie, marketingu bezpośredniego przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, w tym telefonów, tabletów i komputerów, oraz przy użyciu automatycznych systemów wywołujących oraz na przesłanie przez GOSiR Stare Babice lub na jego zlecenie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym również na podany przeze mnie numer telefonu lub adres e-mail.
- Zgłaszając się do marszu zawodnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w formularzu przez GOSiR Stare Babice. Uczestnikowi przysługuje prawo do dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz prawo kontroli, w tym w szczególności żądania zaprzestania przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację, a także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych oraz wobec przekazywania danych innemu administratorowi danych.
XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE, DEPOZYTY
- Podczas marszu wszyscy zawodnicy muszą mieć numery startowe przymocowane do przedniej części koszulki. Zasłanianie numeru startowego w części lub w całości lub jego modyfikacja (obcinanie, zaginanie, itp.) są zabronione.
- Przebywanie na trasie marszu bez ważnego numeru startowego jest niedozwolone. Osoby bez ważnego numeru startowego będą usuwane z trasy.
- W szczególności zabrania się poruszania się po trasie marszu na rowerach, rolkach, deskorolkach oraz innych urządzeniach mechanicznych bez ważnego zezwolenia wydanego przez organizatora.
- Uczestnicy marszu mogą zdeponować rzeczy w Biurze Zawodów (Szkoła Podstawowa w Starych Babicach, ul. Polna 40), gdzie otrzymają worek oznaczony numerem startowym.
- Worek można odebrać w Biurze Zawodów tylko na podstawie numeru startowego.
- W przypadku zgubienia przez zawodnika numeru startowego organizator jest zwolniony z odpowiedzialności za pobranie worka przez inną osobę. Organizator nie odpowiada za pozostawienie w depozycie przedmiotów wartościowych oraz dokumentów.
- Organizator nie ubezpiecza uczestników marszu. Ubezpieczenie indywidualne na wypadek kontuzji lub innego nieszczęśliwego zdarzenia, które może stać się udziałem zawodnika bezpośrednio przed startem oraz w czasie marszu, wymaga osobnej polisy wykupionej indywidualnie przez uczestnika.
- Wiążąca i ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu przysługuje wyłącznie organizatorowi.
- Odbiór pakietu startowego jest równoznaczny z akceptacją regulaminu.